Ulusal Yayın Kongresi

Çocuk ve Gençlik Yayıncılığı Komisyonu Alt Başlıkları

1. Çocuk ve gençlik yayıncılığının altyapı konuları

  1.1. Editörlük

    1.1.a. Yaş grupları ve “çocuğa görelik” ilkesinin uygulanması

    1.1.b. Söylem ve duruş (ayrımcılık, nefret dili, bağnazlık vb. yaklaşımlara karşı tutum)

    1.1.c. Edebiyat kitapları ile eğitsel içerikli kitapların ayrımı

    1.1.d. Kitaplaşma süreci yönetimi

      1.1.d.i. Yazma ya da çeviri süreçleri; kontrol ve düzeltiler

      1.1.d.ii. İllüstrasyon, grafik tasarım ve uygulama

      1.1.d.iii. Son okuma, ozalit onayı, baskı kontrolleri

      1.1.d.iv. E-kitap üretimi

  1.2. Satış, dağıtım

    1.2.a. Dağıtım koşulları, iskonto oranları ve bölgesel koşullar

    1.2.b. Kitap perakendesindeki konum (kitapçı, zincir mağaza, e-ticaret)

    1.2.c. Kitap fuarlarındaki konum

    1.2.d. Korsanla mücadele

  1.3. Tanıtım

    1.3.a. Okullar

    1.3.b. Kütüphaneler (Halk küt., belediye küt., e-küt., özel küt.)

    1.3.c. Medya (geleneksel medya, yeni medya)

    1.3.d. STK’ler, müzeler vb. kurumlar

  1.4. Telif hakları

    1.4.a. Yurtiçi ve yurtdışı hakların temsili

    1.4.b. Ders kitaplarındaki alıntıların telif hakları

    1.4.c. Ajanslar, TEDA vb. destek programları

    1.4.d. Yurtdışı kitap fuarları

    1.4.e. Uluslararası iş birlikleri ve projeler

  1.5. Nitelikli insan kaynakları

    1.5.a. Meslek içi eğitim sertifika programları (özendirici ayrıcalıklar)

    1.5.b. Grafik tasarım bölümlerinde akademik programların kurulması, geliştirilmesi

    1.5.c. Uluslararası eğitim programlarının incelenmesi, uyarlanması ve geliştirilmesi

    1.5.d. Yayıncılık yüksek lisans programları (İşletme, pazarlama, iletişim, uluslararası ilişkiler vb.)
  
  1.5.e. Dijital becerilerin artırılmasına yönelik eğitimler

  2. Çocuk yayıncılığının algı problemleri

    2.1. Çocuk edebiyatı-eğitim yayıncılığı ilişkisi

    2.2. Eğitimcilerin ve ebeveynlerin kitaba bakış açıları

    2.3. Sanat ve estetik

  3. Çocuk yayıncılığında sansür

    3.1 Tutumlar

      3.1.a. Devletin tutumu

      3.1.b. Yayınevinin tutumu

      3.1.c. Eğitimci ve kütüphaneci tutumu

      3.1.d. Veli/ebeveyn tutumu

      3.1.e. Medya tutumu

    3.2. Yaklaşımlar

      3.2.1. Denetleme değil, uzman yayıncılık ve eleştiri

      3.2.2. Edebiyatta yasaklı yazarlar / kitaplar gerçeği

      3.2.3. Türler ve alt türlerde önerilmesini, okunmasını engelleyen önyargılar

      3.2.4. Birlikte okumalar yoluyla tartışma ve iletişim olanağı

      3.2.5. Çocuk ve genç okur için düşünce ve ifade özgürlüğü

  4. Çocukların ve gençlerin okuma kültürü bilinci kazanmaları

    4.1. Kitap listeleri, 100 Temel Eser Listeleri

    4.2. Kitap seçme, edinme, ulaşma hak ve özgürlükleri

    4.3. Kitabı okuma, değerlendirme ve yorumlama biçimleri

      4.3.a. Yaratıcı okuma uygulamaları

      4.3.b. Okullarda yapılan okuma programlarının yeterliliği

    4.4. Kitaba erişim (MEB yönergesi, okul kütüphaneleri ve sınıf kitaplıkları, il ve ilçe kütüphaneleri)

    4.5. Yazar etkinlikleri

    4.6. Halk kütüphanelerinin çocuk b.lümleri ve çocuk kütüphaneleri

    4.7. Ailenin rolü

  5. Akademik program ve eğitimcilerin eğitimi

    5.1. Filoloji, çeviri ve edebiyat b.lümlerinde akademik programların kurulması, geliştirilmesi

    5.2. Eğitim fakültelerindeki programların eğitimcinin eğitimine dönüştürülmesi

    5.3. Çocuk ve ilk gençlik edebiyatının MEB tarafından hizmet içi eğitim programına alınması