Ulusal Yayın Kongresi

Yayıncılıkta Satış ve Pazarlama Komisyonu Alt Başlıkları

1. Dağıtım şirketleri, uygulamalar ve sorunlar

2. Kitapçılığı özendirici teşvikler (her il ve ilçede bir kitapçı projesi)

3. Zincir mağazalar ve marketlerdeki uygulamalar

4. Dijital ortamda kitapçılık: Dijital tanıtım, dağıtım ve satış yöntemleri (internet, kitap ağları, e-ticaret)

5. Kitap satış elemanlarının eğitimi

6. Kitap fuarları, şenlik ve panayırlar

7. Perakende satışta promosyon uygulamaları
8. Satış ve dağıtımı kolaylaştıran gelişmeler ve uygulamalar

9. Ücretsiz ders kitaplarının dağıtımının değerlendirilmesi

10. Türkiye Pazarında Sabit Fiyat Uygulaması, artıları ve eksileri

11. Yeni dijital iş modelleri (k12’lere yönelik dijital kütüphaneler vb.)

12. Türkiye’nin her ilçesinde en az bir kitabevi bulunmasını sağlayacak desteklerin sağlanması ve dağıtım sorununun çözülmesi, Türkiye’nin her yerindeki kitabevlerine ulaşabilecek nitelikte dağıtım ve pazarlama mekanizmasının kurulması

13. Yayıncılık, kitabevi ve basımevi sertifikalarının, yayıncılık sektörü örgütleri tarafından verilmesi ve sertifikalı/sertifikasız yerlerin denetimi

14. Kültürel ürün ve hizmetlere tanınan ayrıcalığın mevzuattan kaldırılarak gazete ve dergilerin promosyon olarak kitap, yardımcı ders kitabı, eğitim araç ve gereçlerinin dağıtmasının önüne geçilmesi

15. Teşvik kanunları kapsamında yeni kitapçıların açılması desteklenmesi, diğer sektörlerde olduğu gibi dağıtımcıların ve kitapçıların vergi, SGK vb. kurumlarda haklarının korunması, gerekli düzenlemelerin yapılması ve muafiyet uygulaması

16. Ücretsiz ders kitapları öğrencilere, dağıtıcı ve kitapçılar aracılığı ile kitabevlerinden dağıtılması; öğrenciye ulaştırılmasında Millî Eğitim Bakanlığı ile dağıtımcı, kitapçı örgütleri arasında görüşmeler yapılarak dağıtımın en uygun şekilde yapılması

17. Reklam, sponsorluk vb. uygulamalar